Najnowsze wpisy, strona 1

Czas na rower ;)
23 kwietnia 2019, 20:37

Pierwszy dzień zakończył się spokojnie. Natomiast już we wtorek czekała na nas kolejna przygoda!
Z racji, iż do Wilna dzieliło nas 20km, drogę do miejsca zbiórki pokonywaliśmy autobuse. Dostaliśmy całkiem nowe rowery w stylu retro, ale także znalazły się takie perły, jak rowery sportowe. Każdy mógł wybrać swój. Po krótkim zapoznaniu się z zasadami wyruszyliśmy.
Droga przebiegła nam bez jakicholwiek przeszkód. Szybko dotarliśmy do celu, jakim był słynny Vingis Park. Spędziliśmy tam miło czas grillując i ciesząc się widokami.

Czas na integrację ;)
22 kwietnia 2019, 01:07

Wczoraj był całkowicie wolny dzień, natomiast dzisiaj działo się znacznie więcej. Po śniadaniu zaczęliśmy od gier integracyjnych. Na początku każdy się przedstawił i powiedział o sobie kilka zdań. Następnie w ruch poszedł rower jak na temat projektu przystało :D Mieliśmy dwa zadania z rowerem, najpierw każdy musiał podejść do rowera i wykonać jakiś ruch jak przykładowo zadzwonić dzwonkiem czy podnieść rower wypowiadając przy tym swoje imię, z kolei następnie każdy musiał przejechać  koło wszystkich powtarzając cały czas w kółko swoje imię.

Po tych zajęciach mieliśmy kilka godzin czasu wolnego. Krótko przed obiadem odbyły się następne zajęcia tym razem plastyczne. Zostaliśmy podzieleni na cztery mieszane grupy. Naszym zadaniem było stworzenie obrazu symbolizującego abstrakcję sportu. Obrazy zdecydowanie różniły się od siebie, ale wszystkie były piękne.

Na końcu odbyła się prezentacja naszych prac.

Były to pierwsze zajęcia integracje, tak zwane "lodołamacze".

Na miejscu!
21 kwietnia 2019, 12:49

Pierwszy dzień na Litwie przyniósł nam duży pakiet atrakcji. Na miejsce doejchaliśmy o pół godziny prędzej, niż mieliśmy w planach. Do godziny 10 byliśmy zmuszeni czekać, aż odbiorą nas Arturas i pan Mikas. W międzyczasie zdążyliśmy przejechać się trolejbusem, by dotrzeć pod Archikatedrę. Akurat odbywała się tutaj bardzo uroczysta msza święta z procesją,ponieważ był to pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych.

A to nasze miejsce zakwaterowania. Wśród pięknych koron drzew i na świeżym powietrzu.

Jutro zaczynamy pierwszy integracyjny dzień! Trzymajcie kciuki.

A kiedy wyjeżdżamy?
19 kwietnia 2019, 17:16

Bilety przygotowane, do walizek upychamy ostatnie rzeczy, bo wyjazd już jutro! Trzymajcie kciuki za udaną podróż!

Jak będzie na Litwie?
09 kwietnia 2019, 20:44

Cześć!

Niedługo w ramach programu "Erasmus+" odwiedzimy Litwę, a przede wszystkim zwiedzimy Wilno. Spędzimy tam cały tydzień. To dla nas dobra okazja, by poznać nowych ludzi i kulturę innych krajów. Przy okazji dołączymy to miasto do naszych podróżniczych wspomnień.

A jak będzie na Litwie? Relacje i zdjęcia będziemy dodawać na bieżąco... a teraz kilka zdjęć atrakcji, które może uda nam się zobaczyć w Wilnie laughing

Ostra Brama

Ostra Brama - brama miejska na Starym Mieście w Wilnie, gotycka, wzniesiona w latach 1503 - 1514, wraz z przylegającym do niej fragmentem muru obronnego będąca jedyną pozostałością dawnych fortyfikacji miejskich

Uniwersytet Wileński - największy uniwersytet na Litwie, założony w 1579 przez króla Polski Stefana Batorego.

Archikatedra - katolicka bazylika w Wilnie, katedra archidiecezji wileńskiej, miejsce pochówku wielkich książąt litewskich i królów Polski.

Kościół św. Anny - kościół usytuowany w Wilnie, przy ulicy Maironio (św. Anny) 8, tuż przy brzegu rzeki Wilejki. Wybudowany w stylu późnego gotyku gdańskiego.

Vilnil - Wileńskie Muzeum Iluzji - w którym są prezentowane złudzenia optyczne, ciekawostki związane z fizyką czy łamigłówki do rozwiązania.

Kościół św Piotra i św Pawła

Kościół św. św. Piotra i Pawła - barokowy kościół położony na Antokolu.

Góra Trzykrzyska

Góra Trzykrzyska - wzgórze w Wilnie, na prawym brzegu Wilejki, dawniej zwana Łysą lub Krzywą. Na górze stoi pomnik - trzy białe krzyże.

Cerkiew Świętego Ducha

Cerkiew Świętego Ducha - cerkiew prawosławna w kompleksie budynków monasteru pod tym samym wezwaniem w obrębie wileńskiego Starego Miasta, w pobliżu Ostrej Bramy.

Cmentarz na Rossie

Cmentarz na Rossie - zabytkowy zespół cmentarny w Wilnie, na Rossie, o powierzchni 10,8 ha.

Zamek w Trokach

Zamek w Trokach - zamek położony na jeziorze Galwe w miejscowości Troki.
 Obiekt w znacznym stopniu jest rekonstrukcją wykonaną w 2 poł. XX wieku.